Behandlinger

Dyreklinikken Nørresundby har årelang erfaring i behandling af hunde, katte, fugle og gnavere.
Vi tilbyder blandt andet følgende behandlinger:

Almindelig konsultation/klinisk undersøgelse

Vi behandler blandt andet dyr med dårlig mave, diarre, opkast, dyr med smerteproblemer, dyr der halter, dyr der virker triste, og dyr med dårlige ører, kløe, sår, bidsår og loppeproblemer.

Vaccination inklusiv attester

Vi vaccinerer hunde mod blandt andet hundesyge, smitsom leverbetændelse, parvovirus, kennelhoste, leptospirose, rabies (hundegalskab), borrelia (overførsel ved flåter). Vi vaccinerer katte mod blandt andet kattesyge, flere typer af katteinfluenza, klamydiainfektion og smitsom leukemi.

Ørebehandlinger

Vi udfører ørerensning, også i narkose, samt behandling af øremider, blodøre - herunder kirurgisk behandling. Vi udfører mikroskopi af svaberprøver og mikrobiologisk dyrkning.

Røntgenundersøgelse

Med nyt digitalt røntgenudstyr foretager vi knogleundersøgelser, bløddelsdiagnostik og undersøgelse af hjerte- og brysthule, samt bughule og livmoder.

Laboratorieundersøgelse

Dyreklinikken Nørresundby råder over eget laboratorium, hvor en fuld blodprofil af dyret kan analyseres. Her kan vi måle blodprocent samt mængden og differentieringen af røde og hvide blodlegemer. Desuden udarbejder vi præanæstetiske profiler, større profiler - herunder mere specifik organdiagnostik, samt DNA-blodprøvning.

Ultralydsskanninger

Vi udfører ultralydsskanninger af bughule - herunder drægtighedsdiagnostik, samt undersøgelser for blæresten og lignende.

Elektrokardiogram

Hos Dyreklinikken Nørresundby foretager vi udvidede hjerteundersøgelser ved hjælp af en elektrisk undersøgelse af hjertet, en såkaldt hjertestrimmel.

Tandbehandling

Vi udfører tandrensning og tandudtrækninger efter behov, samt behandling af tandkødsbetændelse og epulis (gevækster i tandkødet).

Mærkning med mikrochip og tatovering

Vi indsætter mikrochip på hunde (lovpligtigt). På katte udfører vi også øretatoveringer og indsætter mikrochips (p.t. ikke lovpligtigt).

Behandling af hudproblemer

Vi udfører allergitest, hudskrab, hudbiopsi, mikroskopi og mikrobiologisk dyrkning.

Mikrochipning af rovfugle

Foretages af vores dyrlæge Thomas Larsen.

Kender du VetPro? VetPro er vores eget kvalitetsfoder til hunde og katte.

Spørg os gerne - vi vil meget gerne hjælpe dig med at finde det rigtige foder til dit kæledyr.

Hvad enten dit kæledyr er hvalp/killing, voksen eller senior, så tilbyder VetPro det rette produkt til konkurrencedygtige priser.

VetPro kan købes i vores butik eller webshop.

Gå til webshop